Porta Linguarum, issue 6, June 2006
Articles
Entrenamiento
Estratégico en la Enseñanza de la Comprensión Lectora del Inglés como Lengua
Extranjera. Las Estrategias Textual y Discursiva, PIEDAD
FERNÁNDEZ TOLEDO
Reconsidering Tutorials and Student-Lecturer Power Relationships in Language Subjects, MUSTAPHA TAIBI
Computer-assisted Early Inclusion of
Authentic Slavic Materials, DANKO ŠIPKA
Using Subtitles To Enhance Foreign Language
Learning, NOA TALAVÁN ZANÓN.
Enseñanzas
De La Teoría Queer para
La Didáctica De La Lengua Y La Literatura Extranjeras,
JUAN RAMÓN GUIJARRO OJEDA
Framenet as a Corpus Tool for the
Learning of Second Languages and for the Lexical Awareness of
One´S First Language, OLGA BLANCO CARRIÓN
Introducing self-directed learning
in an innovation-friendly institutional context, SOPHIE BAILLY and EMMANUELLE CARETTE
The
sex variable in foreign language learning: an integrative approach,
PAULA LÓPEZ RÚA
Aprender inglés en la
escuela desde los tres años, INMA PIQUER VIVES
TEFL
in Secondary Education (Handbook and Workbook), Neil
McLaren, Daniel Madrid and Antonio Bueno (eds.) (2005). Granada: Editorial
Universidad de Granada, by JESÚS M. NIETO
Docentes,
traductores e intérpretes de la lengua inglesa en la España del siglo XIX, Mar Vilar
(2004). Murcia: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia, by
JAVIER VILLORIA.
All
in all: a plural view of our teaching and learning, Mª Jesús
Lorenzo Modia (ed.) (2005). A Coruña: Servicio de Publicaciones de la
Universidad de A Coruña, by JOSÉ M. ORO CABANAS.
Aspectos
de la didáctica del inglés para fines específicos. La traducción especializada
como método de evaluación formativa y autoevaluación, Izaskun
Elorza (2005). Universidad de Salamanca, by ANGELES LINDE LÓPEZ.
Essential
Teaching Skills, Kris
Kyriacou (2001). Cheltenham: Nelson
Thornes, by JOSÉ LUIS ORTEGA MARTIN.
Estudios
y criterios para una selectividad de calidad en el examen de inglés, Honesto
Herrera Soler y Jesús Garcia Laborda (2005). Valencia: Universidad Politécnica
de Valencia, by RAÚL RUIZ CECILIA.